loading...

بزرگترین مرجع تخصصی مقالات آموزش سئو در مشهد

بازدید : 9
شنبه 24 دی 1401 زمان : 9:42

PBN چیست؟ یکی شگردهایی که به ارتقاء ترافیک وبسایت و دانایی از مارک یاری می نماید. با این تکنیک میتوانیم کانال ای از محتواها را برای وب سایت خویش بسازیم که مهم ترین دستاورد آن اخذ بک لینک و پیوند بیشتر میباشد. تا انتهای این راهنما یاور سئو باشید تا ببینیم که pbn چیست و نقاط قوت و ضعف آن کدام اند؟
PBN چیست؟
PBN مخفف عبارت Private Blog Network می‌باشد که می توان آن را «کانال آموزش سئو در مشهد وبلاگ خصوصی» ترجمه کرد. PBN کانال ای از یک سری وبسایت می‌باشد که همه آن ها صاحب و مالک یکسانی دارند! البته غرض pbn چیست؟
سایت های درون این کانال محتواهای متنوعی را درباره یک قضیه کلی خاص منتش آموزش سئو مشهدر می نمایند. هر کدام از آنان هم روی سئوی اتوماتیک می نمایند تا گوگل روی آنها تحت عنوان یک سایت باکیفیت و دارای اعتبار اکانت نماید. بعد از آن دفعه به قسمت اساسی ماجرا می‌رسد. جایی که‌این تارنما ها به یک وبسایت مهم پیوند میدهند.
فرض فرمایید سایتی به اسم «example.com» دارید و می‌خواهید سئوی این وب سایت را افزایش دهید. پس یکی از مهم ترین اهدافتان اخذ بک لینک و پیوند های بیشتر است. احتمالاً شیوه های مختلفی را آزمون می کنید. البته می‌توانید یک PBN برای خودتان بسازید.
برای این کار یک‌سری سایت دیگر هم فعال سازی می کنید. این وبسایت ها کانال خصوصی شما محسوب میشوند. بعد محتواهای مختلفی را برای هرمورد از آنان تشکیل داد میکنید. بعد از آنان به دامنه example.com لینک و پیوند می دهید. گوگل هر کدام از این وب سایت ها را یک منبع مستقل می‌داند که صاحبان مجزایی دارا هستند. به این ترتیب تصور می نماید که‌این وب سایت های دیگر می باشند که به شما لینک و پیوند می‌دهند. پس هر یک از این لینک و پیوند ها، یک بک لینک پر ارزش برای example.com محسوب می‌شوند.
PBN را می توان نوعی مرزعه لینک و پیوند دانست!
مرزعه لینک یا این که Link Farm، صفحاتی با پیوند های زیاد میباشند. شاید در نگاه نخستین این شیت فقط مشمول محتوا باشد؛ ولی خویش محتوا و اِلِمان های دیگر ورقه، مملوء از لینک های متعدد هستند. از آنجایی که در PBN تعداد متعددی پیوند داریم، می‌توانیم آن را نوع خاصی از مزرعه لینک بدانیم.
همه وب سایت های یک کانال وبلاگ سری بایستی سئوی خیر داشته باشند!
زمانی یک کانال بلاگ محرمانه می سازید، می بایست برای سئو کردن تک تک سایت های PBN خویش وقت بگذارید. چرا؟ زیرا بک لینک و پیوند هایی برای گوگل بها دارند که از سمت وب سایت های دارای اعتبار باشند.
یعنی در حالتی‌که ما از سایتی بک لینک داشته باشیم که خودش سئوی نه ندارد، این بک پیوند ارزش یه خرده دارااست. در مقابل، هر چه سایتی که به لینک و پیوند می‌دهد سئوی بهتری داشته باشد و مرتبه و Domain Authority بالاتری داشته باشد، بک لینکی که از آن میگیریم هم گرانبها خیس میباشد.
چرا بک لینک انقدر مهم است؟
گوگل مدام کارایی می نماید که معیار اعتبار تارنما ها را به روش های متفاوت بسنجد و وب سایت های معتبرتر را در بالا لیست حاصل خویش نماد دهد. یکی مهم‌ترین فاکتورهایی که اعتبار سایت ها را ثابت می نماید، بک پیوند میباشد.
این که تارنما دیگری حاضر باشد به شما لینک بدهند، از نظر گوگل یعنی اعتبار شما‌را ضمانت نموده است. به همین خیال و خاطر نیز سایت هایی که بک لینک بیشتری دارا‌هستند، نزد گوگل معتبرترند و شانس بسیار بیشتری چهت نیل به سکو های رفیعتر را دارا هستند.
نکه: می توانید در درباره «نقش بک لینک و پیوند در seo وبسایت» بیشتر بدانید.
چه‌گونه PBN بسازیم؟
موقتا که می دانید بک لینک PBN چیست، بایستی ببینیم چطور قادر خواهیم بود اینگونه کانال ای داشته باشیم؟ برای تشکیل داد یک کانال وبلاگ خصوصی دو طریق دارید. یا چندین وب سایت را از استارت پیاده سازی و بهینه سازی فرمائید، یا از دامنه های منقضی گردیده به کار گیری نمائید.

سئو کردن سایت نو
خب این‌راه طولانی می باشد. شاید پیاده سازی آن‌ها با وردپرس فرصت کمتری پیروزشود، البته بهینه سازی کردن آن ها مطلقاً وقت گیر میباشد. نسبتاًً همه آن کارهایی را که برای سئوی وب سایت مهم خویش (example.com در نمونه بالا) اعمال می دهید را باید برای این تارنما ها هم جاری ساختن دهید.

شاید سئوی این وب سایت ها به نسبت سایت اصلیتان تقدم نباشد، ولی به هر اینک در حالتی‌که همه وب سایت های درون PBN شما سئوی خیر و خوبی نداشته باشند، دستاوردهای فوق العاده ای نخواهید داشت.

استعمال از دامنه های منقضی گردیده
در حالتی‌که پندار‌میکنید‌ مجال کافی برای seo کردن این سایت ها را ندارید، میتوانید به مکان ایجاد کرد یک وب سایت تازه و صفر، از دامنه های منقضی گردیده به کارگیری نمایید. دامنه هایی هستند که دیگر سایتی روی آنها فعال وجود ندارد؛ البته تا قبل از اینً که فعال بوده اند، سئوی خوبی داشته اند.

با تهیه و تنظیم این دامنه و راه‌اندازی یک تارنما روی آنها، درواقع از اعتبار سئوی قبلیشان استعمال می‌کنید. بدین ترتیب چندین گام جلوترید و مایحتاج وجود ندارد سئوی آنها‌را از صفر شروع نمائید.

هاست PBN، روشی برای مدیر وا رفته خیس کانال وبلاگ خصوصی
در وضعیت بی آلایش بایستی هر مورد از وبسایت های PBN را روی یک هاست و سرور جدا بالا بیاورید. ولی شیوه وارفته تری هم است! بسیاری از شرکت های هاستینگ، خدماتی دارند به عنوان «هاست PBN». در شرایطی که این خدمت را تنظیم نمایید، می توانید همگی وبسایت های کانال خویش را روی یک هاست و سرور داشته باشید و به همگی آنان در یک پنل مدیریتیِ واحد، به طور دارای انسجام تحقیق فرمایید.

PBN تنها گروهی از تارنما وجود ندارد!
اشخاص متعددی هستند که به طور همزمان یک سری تارنما دارا هستند. البته هر گروهی از وبسایت ها، PBN محسوب نمی‌شود. چراکه تنها مقصود کانال وبلاگ محرمانه، تبلیغ و بک پیوند سازی برای یک تارنما خاص میباشد.

بر این محور، در حالتی که یک‌سری تارنما دارید، البته هرمورد از آنان عملکردهای مستقلی (مثل فروش متاع) دارا‌هستند، این وب سایت ها PBN محسوب نمیشوند.

مزایای PBN چیست؟


فراتر به مزایای اصلی این کانال ها اشاره کردیم که اخذ بک پیوند بیشتر و ارتقا ترافیک تارنما اصلی بود. اما 4 امتیاز دیگر را هم با مرزعه پیوند PBNها خوا‌هیم داشت.

۱/ ارتقا رتبه سریع خیس
در صورتی‌که بپرسید مهم ترین نقطه وقت BPN چیست، می‌گوییم این که با دست کم عملکرد ممکن، تعداد متعددی بک پیوند به دست می‌آورید. به خصوص در شرایطی‌که سایت های کانال خویش را روی دامنه های منقضی گردیده ساخته باشید که اعتبار بالایی دارا هستند، هرمورد از این بک پیوند ها یک ستاره براق برای سایتتان محسوب می گردند.

نکته: یادتان نرود که حتی‌د‌ر طرز مرزعه لینک PBN هم نباید تعداد متعددی بک پیوند را در مقطع کوتاهی برای خویش بسازید. زیرا به هر فعلا گوگل به تصنعی بودن آنها شک و تردید کرده و جریمه تان خواهد کرد.

۲/ صرفه جویی در هزینه ها
شیوه های جذب بک لینک و پیوند طبیعی بدون پول می‌باشند و اما بسیار وقتگیر. در مقابل، طرق اخذ بک لینک تصنعی یا این که مبلغی زمان کمتری را می طلبند؛ اما هزینه مارک. روش هایی مثل فعال سازی کمپین های رپورتاژ اطلاع رسانی، کارآمد و زیرکانه اند، البته نیاز به بودجه نسبتاً متعددی دارند.

این در حالی میباشد که تشکیل داد PBN یکی از مقرون به صرفه ترین طرق تشکیل داد بک لینک میباشد. صراحت دارد که فعال سازی و سئوی سایت های این کانال هزینه هایی داراست، البته گشوده هم این شیوه به نسبت شیوه های دیگر هزینه کمتری میبرد. به خصوص چنانچه دامنه های منقضی گردیده ارزان خیس را خریداری فرمائید.

۳/ ارتقا درآمد
در صورتی کانال خویش را باقدرت بسازید، یوزرها بیشتری وارد وب سایت مهم شما میشوند. بنابراین در شرایطی که تولید ها یا این که سرویس ها مفیدی داشته باشید، نرخ تبدیل و درپی آن نرخ برگشت سرمایه استحصال و کارتان رشد فوق العاده ای خواهد داشت.

خلال این، در صورتیکه وب سایت های کانال تان از حیث seo حالت خیر داشته باشند، میتوانید به وبسایت های دیگر هم بک لینک و پیوند بفروشید. به عنوان مثالً تارنما هایتان را به منابع چاپ رپورتاژ تبدیل نمائید و در عوض اخذ پولی معین از وب سایت های دیگر، پست های مهمان آنها را منتشر کرده و به آنها بک پیوند بدهید.

۴/ فرصتی برای پوشش دادن قدرتمندتر عبارات کلیدی
همانگونه که می‌دانید زمانی یک بک پیوند میگیرید، گوگل برایش اساسی است که‌این بک لینک از چه محتوایی و با چه Anchor Textای به شما داده شده است.

برای مثالً در صورتی عبارت «آموزش seo» به شما لینک گردیده باشد، گوگل این عبارت را هم جزو کلمات کلیدی تارنما شما اکانت می نماید. یعنی احتمال این که سایت اصلی تان که‌این بک لینک و پیوند را گرفته، دقیقاً برای همین کلمه و واژه کلیدی رتبه بندی خواهد شد بیشتر می گردد.

براین اساس میتوانید از وبسایت های کانال PBN خویش، با انکر تکست هایی که برایتان مهم میباشد به وبسایت مهم خویش لینک و پیوند بدهید. با این شیوه ساده، هم می توانید روی کلمات کلیدی اساسی خویش بیشتر مانُور بدهید و هم می‌توانید طیف کبیر تری از لغت ها را پوشش دهید.

معایب PBN چیست؟


با وجود مزایی طلایی بالا، نباید یک طرفه به قاضی برویم و معایب و ریسک های بک لینک PBN را نادیده بگیریم. پس بیایید ببینیم که 3 نقطه ضعف مهم PBN چیست؟

1/ ارتقا احتمال مخارج ما یحتاج برای PBN
چرا می‌گوییم شاید هزینه هایتان بیشتر شود؟ بیایید فرآیند نتیجه ها یک کانال وب لاگ خصوصی را مرور کنیم:

سئوی وبسایت شما عالی گردیده و محبوب خیس می شوید.
ربات های خزنده گوگل شمارا دقیقتر استیناف کرده و با شما طاقت فرسا گیرانه خیس عکس العمل می خورد.
بایستی از دامنه هایی بک پیوند بگیرید که معتبرترند. بدین ترتیب بایستی هزینه بیشتری صرف کنید تا سئوی وب سایت های دیگر کانال خویش را خوب و عالی دهید. به علاوه می بایست متن هایی که از آن ها به خودتان بک لینک و پیوند می دهید را هم قوی خیس و کامل تر بنویسید. پس شاید ما یحتاج باشد از سرویس ها تولید محتوا در شرکت های سئو به کار گیری کرده و این قسمت را برون سپاری فرمائید.
۲/ افزایش فرصت لازم برای مدیر کانال بلاگ ها
به دنبال مورد گذشته، هر چه کانال سری وبلاگتان گرانقدر خیس شود، استیناف به آن هم زمانبرتر گردد. به خصوص درصورتی که نخواهید که نیروی بیشتری اضافه نمائید، تشکیل داد محتواهای بیشتر و بهتر، عیب یابی سئوی وبسایت های کانال، مدیریت کانال بک پیوند ها و … مجال بسیار بیشتری را از شما خواهد موفقیت.

۳/ ریسک جریمه شدن بوسیله گوگل
این که گوگل تصنعی و مصنوعی بودن بک پیوند هایتان را بفهمد و جریمه تان نماید، یک ریسک دائمی برای صاحبان PBN میباشد. موقتا بسته به این که چه قدر بک پیوند تصنعی و مصنوعی ساخته باشید، نوع جریمه گوناگون میباشد. می‌تواند در توان کاهش جايگاه باشد یا این که در درجات فراتر، به پنالتی شدن وب سایت و بیرون شدن آن از کل نتایج گوگل ختم شود!

توجه فرمایید که در صورتی گوگل متوجه وجود این کانال گردد، دیگر نمی توانید از هیچ کدام از وب سایت های PBN خویش برای لینک و پیوند سازی به کارگیری فرمایید. در این حالت‌ در حالتی که بخواهید بعداً مجدد اینگونه کانال ای داشته باشید، می بایست یک کانال با دامنه های جدید بسازید.

در پایان
فعلا که میدانید pbn چیست، می بایست بگوییم که‌این تکنیک در سال 2022 نیز مثل سال های قبلی هنوز یک کدام از شایسته ترین روش ها برای تشکیل داد بک لینک می باشد. با این فعلا، باید برای مدیر کانال خویش و تعداد و نوع بک لینک و پیوند ها برنامه ریزی داشته باشید تا ریسک جریمه شدن توسط گوگل را به دستکم برسانید.

از این که تا نقطه نهایی این نوشته‌ی‌علمی یار و همدم ما بودید، سپاسگزاریم. در‌حالتی که سؤالی درباره کانال های وبلاگ سری دارید، میتوانید در نصیب نظر ها با ما در تماس باشید.

PBN چیست؟ یکی شگردهایی که به ارتقاء ترافیک وبسایت و دانایی از مارک یاری می نماید. با این تکنیک میتوانیم کانال ای از محتواها را برای وب سایت خویش بسازیم که مهم ترین دستاورد آن اخذ بک لینک و پیوند بیشتر میباشد. تا انتهای این راهنما یاور سئو باشید تا ببینیم که pbn چیست و نقاط قوت و ضعف آن کدام اند؟
PBN چیست؟
PBN مخفف عبارت Private Blog Network می‌باشد که می توان آن را «کانال آموزش سئو در مشهد وبلاگ خصوصی» ترجمه کرد. PBN کانال ای از یک سری وبسایت می‌باشد که همه آن ها صاحب و مالک یکسانی دارند! البته غرض pbn چیست؟
سایت های درون این کانال محتواهای متنوعی را درباره یک قضیه کلی خاص منتش آموزش سئو مشهدر می نمایند. هر کدام از آنان هم روی سئوی اتوماتیک می نمایند تا گوگل روی آنها تحت عنوان یک سایت باکیفیت و دارای اعتبار اکانت نماید. بعد از آن دفعه به قسمت اساسی ماجرا می‌رسد. جایی که‌این تارنما ها به یک وبسایت مهم پیوند میدهند.
فرض فرمایید سایتی به اسم «example.com» دارید و می‌خواهید سئوی این وب سایت را افزایش دهید. پس یکی از مهم ترین اهدافتان اخذ بک لینک و پیوند های بیشتر است. احتمالاً شیوه های مختلفی را آزمون می کنید. البته می‌توانید یک PBN برای خودتان بسازید.
برای این کار یک‌سری سایت دیگر هم فعال سازی می کنید. این وبسایت ها کانال خصوصی شما محسوب میشوند. بعد محتواهای مختلفی را برای هرمورد از آنان تشکیل داد میکنید. بعد از آنان به دامنه example.com لینک و پیوند می دهید. گوگل هر کدام از این وب سایت ها را یک منبع مستقل می‌داند که صاحبان مجزایی دارا هستند. به این ترتیب تصور می نماید که‌این وب سایت های دیگر می باشند که به شما لینک و پیوند می‌دهند. پس هر یک از این لینک و پیوند ها، یک بک لینک پر ارزش برای example.com محسوب می‌شوند.
PBN را می توان نوعی مرزعه لینک و پیوند دانست!
مرزعه لینک یا این که Link Farm، صفحاتی با پیوند های زیاد میباشند. شاید در نگاه نخستین این شیت فقط مشمول محتوا باشد؛ ولی خویش محتوا و اِلِمان های دیگر ورقه، مملوء از لینک های متعدد هستند. از آنجایی که در PBN تعداد متعددی پیوند داریم، می‌توانیم آن را نوع خاصی از مزرعه لینک بدانیم.
همه وب سایت های یک کانال وبلاگ سری بایستی سئوی خیر داشته باشند!
زمانی یک کانال بلاگ محرمانه می سازید، می بایست برای سئو کردن تک تک سایت های PBN خویش وقت بگذارید. چرا؟ زیرا بک لینک و پیوند هایی برای گوگل بها دارند که از سمت وب سایت های دارای اعتبار باشند.
یعنی در حالتی‌که ما از سایتی بک لینک داشته باشیم که خودش سئوی نه ندارد، این بک پیوند ارزش یه خرده دارااست. در مقابل، هر چه سایتی که به لینک و پیوند می‌دهد سئوی بهتری داشته باشد و مرتبه و Domain Authority بالاتری داشته باشد، بک لینکی که از آن میگیریم هم گرانبها خیس میباشد.
چرا بک لینک انقدر مهم است؟
گوگل مدام کارایی می نماید که معیار اعتبار تارنما ها را به روش های متفاوت بسنجد و وب سایت های معتبرتر را در بالا لیست حاصل خویش نماد دهد. یکی مهم‌ترین فاکتورهایی که اعتبار سایت ها را ثابت می نماید، بک پیوند میباشد.
این که تارنما دیگری حاضر باشد به شما لینک بدهند، از نظر گوگل یعنی اعتبار شما‌را ضمانت نموده است. به همین خیال و خاطر نیز سایت هایی که بک لینک بیشتری دارا‌هستند، نزد گوگل معتبرترند و شانس بسیار بیشتری چهت نیل به سکو های رفیعتر را دارا هستند.
نکه: می توانید در درباره «نقش بک لینک و پیوند در seo وبسایت» بیشتر بدانید.
چه‌گونه PBN بسازیم؟
موقتا که می دانید بک لینک PBN چیست، بایستی ببینیم چطور قادر خواهیم بود اینگونه کانال ای داشته باشیم؟ برای تشکیل داد یک کانال وبلاگ خصوصی دو طریق دارید. یا چندین وب سایت را از استارت پیاده سازی و بهینه سازی فرمائید، یا از دامنه های منقضی گردیده به کار گیری نمائید.

سئو کردن سایت نو
خب این‌راه طولانی می باشد. شاید پیاده سازی آن‌ها با وردپرس فرصت کمتری پیروزشود، البته بهینه سازی کردن آن ها مطلقاً وقت گیر میباشد. نسبتاًً همه آن کارهایی را که برای سئوی وب سایت مهم خویش (example.com در نمونه بالا) اعمال می دهید را باید برای این تارنما ها هم جاری ساختن دهید.

شاید سئوی این وب سایت ها به نسبت سایت اصلیتان تقدم نباشد، ولی به هر اینک در حالتی‌که همه وب سایت های درون PBN شما سئوی خیر و خوبی نداشته باشند، دستاوردهای فوق العاده ای نخواهید داشت.

استعمال از دامنه های منقضی گردیده
در حالتی‌که پندار‌میکنید‌ مجال کافی برای seo کردن این سایت ها را ندارید، میتوانید به مکان ایجاد کرد یک وب سایت تازه و صفر، از دامنه های منقضی گردیده به کارگیری نمایید. دامنه هایی هستند که دیگر سایتی روی آنها فعال وجود ندارد؛ البته تا قبل از اینً که فعال بوده اند، سئوی خوبی داشته اند.

با تهیه و تنظیم این دامنه و راه‌اندازی یک تارنما روی آنها، درواقع از اعتبار سئوی قبلیشان استعمال می‌کنید. بدین ترتیب چندین گام جلوترید و مایحتاج وجود ندارد سئوی آنها‌را از صفر شروع نمائید.

هاست PBN، روشی برای مدیر وا رفته خیس کانال وبلاگ خصوصی
در وضعیت بی آلایش بایستی هر مورد از وبسایت های PBN را روی یک هاست و سرور جدا بالا بیاورید. ولی شیوه وارفته تری هم است! بسیاری از شرکت های هاستینگ، خدماتی دارند به عنوان «هاست PBN». در شرایطی که این خدمت را تنظیم نمایید، می توانید همگی وبسایت های کانال خویش را روی یک هاست و سرور داشته باشید و به همگی آنان در یک پنل مدیریتیِ واحد، به طور دارای انسجام تحقیق فرمایید.

PBN تنها گروهی از تارنما وجود ندارد!
اشخاص متعددی هستند که به طور همزمان یک سری تارنما دارا هستند. البته هر گروهی از وبسایت ها، PBN محسوب نمی‌شود. چراکه تنها مقصود کانال وبلاگ محرمانه، تبلیغ و بک پیوند سازی برای یک تارنما خاص میباشد.

بر این محور، در حالتی که یک‌سری تارنما دارید، البته هرمورد از آنان عملکردهای مستقلی (مثل فروش متاع) دارا‌هستند، این وب سایت ها PBN محسوب نمیشوند.

مزایای PBN چیست؟


فراتر به مزایای اصلی این کانال ها اشاره کردیم که اخذ بک پیوند بیشتر و ارتقا ترافیک تارنما اصلی بود. اما 4 امتیاز دیگر را هم با مرزعه پیوند PBNها خوا‌هیم داشت.

۱/ ارتقا رتبه سریع خیس
در صورتی‌که بپرسید مهم ترین نقطه وقت BPN چیست، می‌گوییم این که با دست کم عملکرد ممکن، تعداد متعددی بک پیوند به دست می‌آورید. به خصوص در شرایطی‌که سایت های کانال خویش را روی دامنه های منقضی گردیده ساخته باشید که اعتبار بالایی دارا هستند، هرمورد از این بک پیوند ها یک ستاره براق برای سایتتان محسوب می گردند.

نکته: یادتان نرود که حتی‌د‌ر طرز مرزعه لینک PBN هم نباید تعداد متعددی بک پیوند را در مقطع کوتاهی برای خویش بسازید. زیرا به هر فعلا گوگل به تصنعی بودن آنها شک و تردید کرده و جریمه تان خواهد کرد.

۲/ صرفه جویی در هزینه ها
شیوه های جذب بک لینک و پیوند طبیعی بدون پول می‌باشند و اما بسیار وقتگیر. در مقابل، طرق اخذ بک لینک تصنعی یا این که مبلغی زمان کمتری را می طلبند؛ اما هزینه مارک. روش هایی مثل فعال سازی کمپین های رپورتاژ اطلاع رسانی، کارآمد و زیرکانه اند، البته نیاز به بودجه نسبتاً متعددی دارند.

این در حالی میباشد که تشکیل داد PBN یکی از مقرون به صرفه ترین طرق تشکیل داد بک لینک میباشد. صراحت دارد که فعال سازی و سئوی سایت های این کانال هزینه هایی داراست، البته گشوده هم این شیوه به نسبت شیوه های دیگر هزینه کمتری میبرد. به خصوص چنانچه دامنه های منقضی گردیده ارزان خیس را خریداری فرمائید.

۳/ ارتقا درآمد
در صورتی کانال خویش را باقدرت بسازید، یوزرها بیشتری وارد وب سایت مهم شما میشوند. بنابراین در شرایطی که تولید ها یا این که سرویس ها مفیدی داشته باشید، نرخ تبدیل و درپی آن نرخ برگشت سرمایه استحصال و کارتان رشد فوق العاده ای خواهد داشت.

خلال این، در صورتیکه وب سایت های کانال تان از حیث seo حالت خیر داشته باشند، میتوانید به وبسایت های دیگر هم بک لینک و پیوند بفروشید. به عنوان مثالً تارنما هایتان را به منابع چاپ رپورتاژ تبدیل نمائید و در عوض اخذ پولی معین از وب سایت های دیگر، پست های مهمان آنها را منتشر کرده و به آنها بک پیوند بدهید.

۴/ فرصتی برای پوشش دادن قدرتمندتر عبارات کلیدی
همانگونه که می‌دانید زمانی یک بک پیوند میگیرید، گوگل برایش اساسی است که‌این بک لینک از چه محتوایی و با چه Anchor Textای به شما داده شده است.

برای مثالً در صورتی عبارت «آموزش seo» به شما لینک گردیده باشد، گوگل این عبارت را هم جزو کلمات کلیدی تارنما شما اکانت می نماید. یعنی احتمال این که سایت اصلی تان که‌این بک لینک و پیوند را گرفته، دقیقاً برای همین کلمه و واژه کلیدی رتبه بندی خواهد شد بیشتر می گردد.

براین اساس میتوانید از وبسایت های کانال PBN خویش، با انکر تکست هایی که برایتان مهم میباشد به وبسایت مهم خویش لینک و پیوند بدهید. با این شیوه ساده، هم می توانید روی کلمات کلیدی اساسی خویش بیشتر مانُور بدهید و هم می‌توانید طیف کبیر تری از لغت ها را پوشش دهید.

معایب PBN چیست؟


با وجود مزایی طلایی بالا، نباید یک طرفه به قاضی برویم و معایب و ریسک های بک لینک PBN را نادیده بگیریم. پس بیایید ببینیم که 3 نقطه ضعف مهم PBN چیست؟

1/ ارتقا احتمال مخارج ما یحتاج برای PBN
چرا می‌گوییم شاید هزینه هایتان بیشتر شود؟ بیایید فرآیند نتیجه ها یک کانال وب لاگ خصوصی را مرور کنیم:

سئوی وبسایت شما عالی گردیده و محبوب خیس می شوید.
ربات های خزنده گوگل شمارا دقیقتر استیناف کرده و با شما طاقت فرسا گیرانه خیس عکس العمل می خورد.
بایستی از دامنه هایی بک پیوند بگیرید که معتبرترند. بدین ترتیب بایستی هزینه بیشتری صرف کنید تا سئوی وب سایت های دیگر کانال خویش را خوب و عالی دهید. به علاوه می بایست متن هایی که از آن ها به خودتان بک لینک و پیوند می دهید را هم قوی خیس و کامل تر بنویسید. پس شاید ما یحتاج باشد از سرویس ها تولید محتوا در شرکت های سئو به کار گیری کرده و این قسمت را برون سپاری فرمائید.
۲/ افزایش فرصت لازم برای مدیر کانال بلاگ ها
به دنبال مورد گذشته، هر چه کانال سری وبلاگتان گرانقدر خیس شود، استیناف به آن هم زمانبرتر گردد. به خصوص درصورتی که نخواهید که نیروی بیشتری اضافه نمائید، تشکیل داد محتواهای بیشتر و بهتر، عیب یابی سئوی وبسایت های کانال، مدیریت کانال بک پیوند ها و … مجال بسیار بیشتری را از شما خواهد موفقیت.

۳/ ریسک جریمه شدن بوسیله گوگل
این که گوگل تصنعی و مصنوعی بودن بک پیوند هایتان را بفهمد و جریمه تان نماید، یک ریسک دائمی برای صاحبان PBN میباشد. موقتا بسته به این که چه قدر بک پیوند تصنعی و مصنوعی ساخته باشید، نوع جریمه گوناگون میباشد. می‌تواند در توان کاهش جايگاه باشد یا این که در درجات فراتر، به پنالتی شدن وب سایت و بیرون شدن آن از کل نتایج گوگل ختم شود!

توجه فرمایید که در صورتی گوگل متوجه وجود این کانال گردد، دیگر نمی توانید از هیچ کدام از وب سایت های PBN خویش برای لینک و پیوند سازی به کارگیری فرمایید. در این حالت‌ در حالتی که بخواهید بعداً مجدد اینگونه کانال ای داشته باشید، می بایست یک کانال با دامنه های جدید بسازید.

در پایان
فعلا که میدانید pbn چیست، می بایست بگوییم که‌این تکنیک در سال 2022 نیز مثل سال های قبلی هنوز یک کدام از شایسته ترین روش ها برای تشکیل داد بک لینک می باشد. با این فعلا، باید برای مدیر کانال خویش و تعداد و نوع بک لینک و پیوند ها برنامه ریزی داشته باشید تا ریسک جریمه شدن توسط گوگل را به دستکم برسانید.

از این که تا نقطه نهایی این نوشته‌ی‌علمی یار و همدم ما بودید، سپاسگزاریم. در‌حالتی که سؤالی درباره کانال های وبلاگ سری دارید، میتوانید در نصیب نظر ها با ما در تماس باشید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 393
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 24
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 21
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 153
  • بازدید ماه : 330
  • بازدید سال : 2424
  • بازدید کلی : 7381
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه