loading...

بزرگترین مرجع تخصصی مقالات آموزش سئو در مشهد

بازدید : 18
سه شنبه 27 دی 1401 زمان : 14:15

ابزارهای آنلاین سئو یک بخش جداناپذیر برای تحقیق بهینه سازی تارنما و seo می باشد، به یاری ابزارهای سئو می‌تونیم وبسایت خودمون رو تحقیق کنیم و از همه اصلی‌تر از زاویه‌های گوناگون یک مشاهده کرد خیلی عالی از سایتمون داشته باشیم، دیدی که با چشم انسان قابل دیدن نبود و آموزش سئو در مشهد یا سخت پیدا می شد.
به جعبه ابزار منزل خودتون توجه کردید؟ کلی ابزار دارید که هر کدوم کارکرد خاص خودش رو داره، در سئو هم همینطور می باشد و درون این جعبه ابزار بهینه سازی کلی ابزارهای متعدد با کارکردهای گوناگون است.
ابزارهای سئو اومدن تا در بخش های زیر به ما کمک کنن:
تجزیه و بازرسی
تفحص کلمه ها کلیدی
پیوندها

آموزش سئو مشهد


سئو محلی
seo گوشی
بهینه سازی در صفحه
بازرسی سکو
سرعت تارنما
بهینه سازی وردپرس
عبد تلاش خواهم کرد هر ماه ابزارهای جدید و مفیدی که استعمال میکنم رو در این نوشته‌ی‌علمی تکثیر به اشتراک بذارم، پس این صفحه رو بوکمارک کنید و بعدا هم رمز بزنید.
سرفصل‌های پست [نهفته کردن]
1 من به ابزار نیاز دارم؟ ابزارهای رایگان seo یا خریدی ها؟
2 برتری ابزار پولی نسبت به بدون‌پول چیه؟
3 ابزار سئو ایرانی داریم؟
4 معرفی ابزار های بهینه سازی براساس گروه بندی زیر
5 یک نکته بی آلایش درباره استراتژی seo
5.1 معرفی ابزارهای منتخب خودم (هر روز استعمال میکنیم)
5.2 معرفی ابزارهای seo اختصاصی وردپرس ها
5.3 معرفی ابزارمخصوص سرعت وبسایت
5.4 معرفی سایر ابزارهای سئو رایگان
6 توده بندی + توصیه دیدن یک یادگرفتن فوق العاده
من به ابزار نیاز دارم؟ ابزارهای رایگان بهینه سازی یا خریدی ها؟
به طبع جواب بله میباشد.
یک خاطره بگم: یکی دانشجو یان بعدازظهر محرمانه بهینه سازی به من خاطرنشان کرد آقای آریافر این ابزارهای پولی به هیچ درد نمیخورن فقط اومدن یک پولی بکشن بالا و خودشون سرمایه دار بشن.
خب من از این سخن هم تعجب کردم و هم احساس می کنم به خیال و خاطر حالت بد مرزوبوم چنین حرفی بدور از انتظار نیست البته پاسخ رو اینطوری دادم و گفتم:
فرض کن میخوای یک میز چوبی درست کنی، آیا تمام میز رو با دستت درست میکنی؟
اعلام‌کرد: نه
گفتم ابزارهایی که به کار گیری می کنی برای ساخت میز آیا کلیه بدون‌پول میباشد؟
اعلام‌کرد: خب نه
من درنگ کنم تونستم پاسخ سوالش رو با مثال بالا بگم، کل خدمات در کشور ما و سایر کشورها پولی میباشد و نباید انتظار داشت، با این اکنون حتی در حالتی‌که ابزاری اومده تا صاحبش رو سرمایه دار بکنه نباید برای شما مهم باشه، شما بدین دقت کن که آیا ابزار برای من کاربردی می‌باشد؟ آیا ابزار به درد تحقیق سئو سایتم میخوره؟ اگر جواب بلهههههههه میباشد خب بروووووو سراغش دیگه پندار نداره، به عنوان مثال درنگ کردی با پولی که تو میدی طرف فئودال میشه؟ تو نگران سرمایه دار شدن طرف هستی یا نگران تارنما خودت؟‌ 🤔
بایستی نگران رقیبت باشی که از تو جلو زده و داره از این ابزارهای خوب بهینه سازی به کارگیری میکنه. رقیب داره جلو میزنه و وب سایت ما داره درجا میزنه به خاطر خطاها در تصمیم گیری‌ها.
برخی از این ابزارها بدون‌پول هستن و بعضی دارای هزینه (غیر مجانی) هستند، در‌این نوشته‌ی‌علمی تلاش شده هر دو نوع رو بگم، اما هدف اساسی ما این بوده که بیشتر ابزارهای معتبر و بسیار موثر، معرفی کنیم، ابزارهای سئویی که خودم به کار گیری می‌کنم و برام کاربردی میباشد و رایگانه صرفا برای گوگل است و هیچ شرکت دیگه ای نمیتونه ابزار عالی، بدون پول و کاربردی انتشار بده ایجاد کرد ابزار و نگه‌داری ابزار برای صاحبان اونا هزینه بر میباشد.
دقت داشته باش که گوگل شیدا چشم و ابروی ما نیست و از طریق همین موتور جستجو هر روز بالای میلیون ها دلار پول جارو می‌کنه. یادمه تا قبل از این یک آمار خوندم که گوگل سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومن پول از طریق ادز گوگل در جمهوری اسلامی ایران سود داشته. منم این مقدار سود رو داشتم هزار تا ابزار بدون پول با کیفیت سئویی درست می کردم 😁

پس منفعت این شد: به جای فکرهای اضافه به این پندار کنم که آیا ابزار پولی سئو یا بدون‌پول بهینه سازی به درد تارنما و حصول و کارم میخوره یا نه در حالتی‌که جواب بله است و ابزار رایگان است که خب هیچ استفاده می‌کنم اما در صورتی‌که پولی است به طبع می‌خرم و ازش نهایت استعمال می برم. اینکه من از یک ابزار درست به کارگیری نمیکنم یعنی کلی پول هدر دادم چون در صورتی استفاده میکردم کلی سود سمتم میومد.

برتری ابزار پولی نسبت به رایگان چیه؟
شاید مهم ترین ویژگی ابزارهای پولی و غیر بدون پول سئو اینکه پولی می باشد، یعنی چی؟ یعنی در صورتی شما ۱۰۰ تا رقیب داری شاید همه شون دارن از سرچ کنسول مثل تو استفاده می‌کنن اما کمتر کسی از این ۱۰۰ تا رفته ابزار پولی خریده و شما می‌تونی جزء اون گروه هایی باشی که با خرید ابزار پولی سئو اطلاعات بیشتر و بهتری کسب می کنی، اطلاعاتی که همگی نمیدونن اما تو میدونی، خب این خودش یعنی توان.

این صحبت هایی که می‌زنم حیث شخصی من می باشد و به این مضمون‌ نیست که همگی می بایست مثل من اندیشه کنن و یا من دارم درست میگم، من تنها دارم عملکرد می‌کنم نظرم رو به صورت صحیح انتقال بدم تا شما ازش به کار گیری فرمائید، امیدوارم به سخن هام بیشتر فکر کنید.

ابزار سئو ایرانی داریم؟
بله داریم، ابزارهای سئوی ایرانی یک ویژگی بهتر دارن که از اسمش هم معین هست، ایرانی میباشد و برای فارسی لهجه ها درست شده و نقص‌ مهم که در اکثر ابزارها داریم و اونم عدم نگهبانی یا از زبان فارسی هست و یا از لوکیشن ایران و باعث میشه آمارها و بررسی ها و پژوهش سئو وبسایت با نقص‌ رو به رو بشه و حتی خیلی از مشکلات درست نباشه.

معرفی ابزار های سئو براساس دسته بندی ذیل
برای اینکه این معرفی ابزارهای seo برای شما کاربردی باشه اومدیم براساس گروه بندی پایین ابزارها رو تقسیم بندی کردیم تا بتونید سریع‌تر ابزارهای مد نظرخودتون رو پیدا نمائید.

معرفی ابزارهای منتخب خودم (هر روز به کارگیری می‌کنیم)
معرفی ابزارهای seo مخصوص وردپرس ها
معرفی ابزارهای خوب کلیه منظوره
معرفی ابزارمخصوص سرعت سایت
معرفی سایر ابزارهای سئو رایگان
یک نکته بی آلایش درباره استراتژی seo
یک نکته کلی هم بگم، من خودم برای انتخاب استراتژی سئوی یک کاسب و شغل اولیه نحوه بیشتر از ابزارهایی به کارگیری می‌کنم که مربوط به لغات کلیدی می باشد، از ابزارهای ردیاب لغات (در حجم بالایی از لغت ها مشخص و معلوم میکنن که سکو شما در موتور جستجو چی است) گرفته تا تفحص کلمات کلیدی چون سایت رو برای شرکت نمیزنیم که، یا سایت رو برای شرکت بهینه سازی نمی کنیم که، وبسایت می زنیم و seo میکنیم برای کاربران. پس می بایست ببینیم این کاربران چی در موتورهای جستجو مثل گوگل سرچ می‌کنن.
خیلی از این سرچ‌ها همین لغات کلیدی میباشد.

واضح‌تر بخوام بگم اینکه من اولیه فعالیت نمیرم سراغ ابزارهای بک‌پیوند و یا GTmetrix و یا … اولیه ابزارهای مربوط به کلمه ها کلیدی و آنگاه سراغ سایر ابزارها میرم.

معرفی ابزارهای منتخب خودم (هر روز استعمال می‌کنیم)
Mizfa.Tools 💎
قدیم برای خودمون یک ابزار عالی نوشته بودیم و پروژه‌های سئومون رو با این ابزار پیش می‌بردیم. فایده این پروژه های seo چی شده؟ نمونه کارهای سئو که داریم. فعلا این ابزار رو عمومی کردیم و سایر دوستان هم می‌تونن ازش به کارگیری کنن.
ابزار بهینه سازی تولز یک ابزار قادر توی مشاجره رسیدگی و رسیدگی عبارات کلیدی وب سایت شما و رقبا است، شما می‌تونی به یاری ابزار ایرانی تولز بالای ۲ هزار کلمه و واژه کلیدی رو توی کمتر از ۳۰ دقیقه به روزرسانی کنی و متوجه بشی توی کدوم واژه مرتبه داری و رقیب تو کجاها رتبه داره و بیای مقایسه کنی.


مورد ها غیر افزونه برای یاری به سئو وردپرس
برای نمایش عکس در سایز گرانقدر کلیک کن
به کمک ابزار بالا می‌تونی مشکلات و ایراداتی که ممکنه تو نتیجه ها گوگل داشته باشی مثل نقص‌ کنیبالیزیشن رو متوجه بشی. نزدیک به ۱۰۰ امکان داره و پیشنهاد میشه به طبع نسخه رایگانش رو پژوهش فرمایید.

یک بخش بسیار جذاب دیگه ابزار تولز تحقیق وب سایت و پژوهش سئویی وبسایت شما هست، ابزار کاوش در تولز میاد دونه دونه صفحات شما رو به حساب آوردن میکنه و در صورتی‌که نقص‌ سئویی داشته باشید به سادگی به شما می‌گه.

ویدئو ذیل معرفی همه امکانات ابزار تولز می‌باشد:

نمایشگر کلیپ
00:00
01:50


چشم 👀
شاید باورت نشه اما به هیچ عنوان شوخی ندارم، چشم انسان رو من خیلی کارکشته می‌دونم و نسبتاً اکثر ایرادها و مشکلات رو با همین چشم خودم تفحص می کنم.
ابزاری که تمامی داریم البته کمتر به کارگیری می کنیم، اعتنا بالا و در سود تمرکز بهتر در کنار تجارب بالا منجر میشه ابزار چشم بشه یک کدام از کار کشته‌ترین ابزارهایی که تا اکنون داشتی. ابزاری که نیاز نیست زمانی می‌خوای ازش به کار گیری کنی پشت لپ‌تاپ باشی.
پس برای تقویت این ابزار باید عملکرد کنی تجربیات‌ات رو بالا ببری و همینطور سعی کن مثل بقیه صرفا به عنوان بازدید کننده وارد یک وبسایت نشی و به عنوان یک تحلیلگر seo بیای وبسایت رو تحقیق کنی.
چشم باز توان دارای تخصص seo رو نشون میده و اونو از دیگر متمایز می‌کنه.
Search Console
جزء یکی بهترین ابزارهای گوگل برای seo هست و ما فراگیری سرچ کنسول رو به صورت ۰ تا ۱۰۰ درج کردیم و سفارش میکنم پژوهش کنید.
من نسبتاً هر روز باطن ابزار سرچ کنسول هستم و حالت بهینه سازی تارنما‌ها و پروژه‌های سئومو مطالعه می‌کنم. تنها یک نکته رو اضافه کنم که اسم قدیم سرچ کنسول هست: وبمستر تولز و در شرایطی که جایی این اسم رو دیدید بدونید یکی هستن.
آقای سئوکار چنانچه پروژه داری و داری سئوش رو انجام میدی به نظر من وظیفه داری هر روز سرچ کنسول رو استیناف کنی و آن‌گاه اخر هر هفته به صاحب کار از طریق سرچ کنسول و تولز گزارش بفرستی. در حالتی‌که این کار کردی دیگه موردنیاز نیست همش دنبال پروژه بگردی، مثل من و خیلی از عزیزان دیگه ۵ تا پروژه مثلا می گیری و سال‌ها همینا رو ادامه میدی.
ezgif.com
یک ابزار بهتر و همه کاره برای فرمت‌های gif میباشد، برای تبدیل video به gif ، بهینه سازی عکس های متحرک gif به طور فوق العاده با تهیه و تنظیم کیفیت، تغییر و تحول سایز و هر انچه که برای یک فایل gif لازمه این تارنما داره.
من خودم بیشتر برای سئو تصاویر متحرک و تبدیل عکس‌ها به webp ازش به کارگیری میکنم.
اطلاعت بیشتر خواستید بهینه سازی عکس بخونید.
افزونه وردپرس لایت اسپید (LiteSpeed)
یکی بهترین افزونه ها برای بهبود و بهینه سازی سرعت سایت های وردپرسی می‌باشد، من خیلی درباره این افزونه پژوهش کردم و نسبتاً می‌تونم بگم به صورت خیلی ماهر فعالیت با این افزونه رو بلدم و می‌تونم تارنما‌ها رو خیلی وارفته با این افزونه افزایش سرعت بدم.
برای همین مجال افزایش سرعت وب سایت وردپرسی برگزار کردم و عمل با این افزونه رو یاد دادم.
اکستنشن کروم سئو META in 1 CLICK
یک ابزار کوچیک و ساده برای کروم است ولی وقتم رو خیلی زیاد صرفه‌جویی میکنه و بهم امداد می‌کنه تا کارها رو خیلی سریع‌تر در بهینه سازی انجام بدم و باگ‌ها رو بهتر پیدا کنم. لینکش اینجا میباشد.
البته به قول یکی از دانشجو یان اظهار‌کرد شما انقدر اکستنشن دارید که باید براش فرصت برگزار فرمایید، موقتا من کارایی کردم در طول تجارب متخصصین بهینه سازی درباره تمامی اکستنشن‌های کرومی که دارم نزدیک به ۵۰ تا می باشد سخن کنم.
اکستنشن کروم IP Address and Domain Information
این ابزار کوچیک هم بسیار کاربردی میباشد و به شما یاری می‌تونه تا دقت بشید رقبای شما و یا وبسایت‌هایی که سرعت خیر از لحاظ شما دارن از چه هاستی و در چه کشوری میزبانی میشن. برای به کار گیری از این ابزار بسیار کاربردی روی این پیوند کلیک نمایید.
سایت uptimerobot.com
یک وبسایت بهتر برای تفحص شرایط سرور شما، یعنی هر ۵ دقیقه یک بار این وب سایت میاد وب سایت شما رو محاسبه میکنه و ببینه آیا Up است یا Down شده؟ یعنی آیا سرور وب سایت شما فعالیت میکنه یا شغل نمیکنه و در صورتیکه عمل نکنه یعنی خوابیده باشه (در اصل میگن Down) به شما سریع پست الکترونیک میزنه. توصیه می‌کنم قطعا از این وبسایت خوب استعمال کنید.
در ضمن تا ۵۰ وب سایت می‌تونید مجانی اضافه کنید اما در نسخه رایگان هر ۵ دقیقه یک بار تفحص میکنه در نسخه‌های پولی ثانیه‌ای تحقیق می‌کنه.
معرفی ابزارهای سئو منحصر به فرد وردپرس ها
افزونه Yoast بهینه سازی – یواست سئو
افزونه خیلی نه میباشد و به لحاظ من خوب از افزونه Rank Math می باشد با این موقتی نصب افزونه به تنهایی کفاف نمی دهد. شاید به این دلیل این افزونه محبوب من شده که دیگه انقدر در وب سایت‌های متعدد کانفیگش کردم الان می‌تونم از این افزونه در راستای بهبود سئوی سایتم به نه استفاده کنم.
وگرنه شما این ابزار رو نصب کنید البته به نه کانفیگ نکنید شاید فایده عکس بده، افزونه یواست نصب کردی عوض اینکه بهت تو seo یاری کنه منجر شده سئوی سایتت بدتر بشه نه این خیال و خاطر که افزونه کردی بدین خاطر که تو بد کانفیگ کردی.
اعتنا داشته باشید که برای موتورهای جستجو فرقی نداره شما چه افزونه‌ای نصب می کنید، تنها چیزی براشون مهم می باشد اینکه شما بتونید خروجی خوب بگیرید.
افزونه Redirection
افزونه بالا برای ریدایرکت کردن آدرس‌ها هست، این ابزار وردپرس هم رایگانه. شاید بگی خود یواست یا Yoast بخشی برای ریدارکت داره، اما من می بایست بگم اون قسمت پولی است و چون خرید دلاری و قانونی تو کشور ایران مشقت بار می باشد از نسخه رایگانش به کارگیری می کنم و از این وب سایت‌هایی که دارن دزدی و غیرقانونی افزونه یواست رو می‌فروشن به کارگیری نمیکنم.
با این در حال حاضر ریدایرکت ۳۰۱ تا انواع ریدایرکت مثل ۴۱۰ و برای حل یک سری ارور ۴۰۴ عملکرد میکنم از این افزونه خیلی عالی استعمال کنم.
البته خیلی‌ها از این ابزارها در راستای سئو بد به کارگیری می‌کنن از جمله دربین تمامی آدرس‌های ۴۰۴ ریدایرکت میکنن به کاغذ اصلی که اشتباه میباشد، فعلا در شرایطی‌که خواستی اطلاعات بیشتری دربارش بدونی نوشته ی علمی افزونه‌های ریدایرکت وردپرس رو بخون اونجا ۹ تا از بهترین افزونه‌های ریدایرکت رو معرفی کردم.
افزونه وردپرس لایت اسپید (LiteSpeed)
یکی‌از بهترین افزونه ها برای بهبود و بهینه سازی سرعت تارنما های وردپرسی است، من خیلی درباره این افزونه پژوهش کردم و نسبتاً می‌تونم بگم به صورت خیلی ماهر فعالیت با این افزونه رو بلدم و می‌تونم وب سایت‌ها رو خیلی وا رفته با این افزونه افزایش سرعت بدم.
برای همین زمان ارتقا سرعت وبسایت وردپرسی برگزار کردم و شغل با این افزونه رو خیال دادم.
افزونه AMP for WP
افزونه AMP امداد می‌کنه تا سرعت در گوشی بالا بره و صفحه های به شدت سبک بشن. هر چندین قبول دارم نصب این افزونه دردسرهای زیادی هم داره و باید به نه کانفیگ بشه و همینطور باید به خطاهایی که صورت میده و درون این افزونه هم میباشد توجه کنیم البته سرعت بالا قیمت این همه دردسرها رو داره.
ما در خدمات سرعت سایت در‌صورتی‌که احساس کنیم یک سایت نیاز داره AMP براشون فعال میکنیم.
در صورتی‌که خواستی دربارهAMP اطلاعات بیشتری بدونی علی یک نوشته‌علمی عالی نوشته، مقاله AMP چیست و چطور فعال کنیم بخون.
اما AMP به لحاظ من به درد هر بیزینسی نمیخوره و می بایست ببینیم اون استحصال‌وکار چی می‌باشد و کاربر‌های مقصود ما چه اشخاصی می‌باشند و همینطور ما چقدر دارایی و چه نیروی انسانی داریم. تمامی اینا به حیث من در یک شرکت گرانقدر دخیل میباشند تا بشه جواب این سوال بخشید: AMP داشته باشیم یا نه؟
درصورتی که خواستی اطلاعات بیشتری درباره افزونه های سئو وردپرس بدونی پیشنهاد می‌کنم مطلقا نوشته‌علمی ۱۵ افزونه بلندتر seo وردپرس بخون، همینطور کلی کامنت داره به دردت میخوره.

ابزارهای آنلاین سئو یک بخش جداناپذیر برای تحقیق بهینه سازی تارنما و seo می باشد، به یاری ابزارهای سئو می‌تونیم وبسایت خودمون رو تحقیق کنیم و از همه اصلی‌تر از زاویه‌های گوناگون یک مشاهده کرد خیلی عالی از سایتمون داشته باشیم، دیدی که با چشم انسان قابل دیدن نبود و آموزش سئو در مشهد یا سخت پیدا می شد.
به جعبه ابزار منزل خودتون توجه کردید؟ کلی ابزار دارید که هر کدوم کارکرد خاص خودش رو داره، در سئو هم همینطور می باشد و درون این جعبه ابزار بهینه سازی کلی ابزارهای متعدد با کارکردهای گوناگون است.
ابزارهای سئو اومدن تا در بخش های زیر به ما کمک کنن:
تجزیه و بازرسی
تفحص کلمه ها کلیدی
پیوندها

آموزش سئو مشهد


سئو محلی
seo گوشی
بهینه سازی در صفحه
بازرسی سکو
سرعت تارنما
بهینه سازی وردپرس
عبد تلاش خواهم کرد هر ماه ابزارهای جدید و مفیدی که استعمال میکنم رو در این نوشته‌ی‌علمی تکثیر به اشتراک بذارم، پس این صفحه رو بوکمارک کنید و بعدا هم رمز بزنید.
سرفصل‌های پست [نهفته کردن]
1 من به ابزار نیاز دارم؟ ابزارهای رایگان seo یا خریدی ها؟
2 برتری ابزار پولی نسبت به بدون‌پول چیه؟
3 ابزار سئو ایرانی داریم؟
4 معرفی ابزار های بهینه سازی براساس گروه بندی زیر
5 یک نکته بی آلایش درباره استراتژی seo
5.1 معرفی ابزارهای منتخب خودم (هر روز استعمال میکنیم)
5.2 معرفی ابزارهای seo اختصاصی وردپرس ها
5.3 معرفی ابزارمخصوص سرعت وبسایت
5.4 معرفی سایر ابزارهای سئو رایگان
6 توده بندی + توصیه دیدن یک یادگرفتن فوق العاده
من به ابزار نیاز دارم؟ ابزارهای رایگان بهینه سازی یا خریدی ها؟
به طبع جواب بله میباشد.
یک خاطره بگم: یکی دانشجو یان بعدازظهر محرمانه بهینه سازی به من خاطرنشان کرد آقای آریافر این ابزارهای پولی به هیچ درد نمیخورن فقط اومدن یک پولی بکشن بالا و خودشون سرمایه دار بشن.
خب من از این سخن هم تعجب کردم و هم احساس می کنم به خیال و خاطر حالت بد مرزوبوم چنین حرفی بدور از انتظار نیست البته پاسخ رو اینطوری دادم و گفتم:
فرض کن میخوای یک میز چوبی درست کنی، آیا تمام میز رو با دستت درست میکنی؟
اعلام‌کرد: نه
گفتم ابزارهایی که به کار گیری می کنی برای ساخت میز آیا کلیه بدون‌پول میباشد؟
اعلام‌کرد: خب نه
من درنگ کنم تونستم پاسخ سوالش رو با مثال بالا بگم، کل خدمات در کشور ما و سایر کشورها پولی میباشد و نباید انتظار داشت، با این اکنون حتی در حالتی‌که ابزاری اومده تا صاحبش رو سرمایه دار بکنه نباید برای شما مهم باشه، شما بدین دقت کن که آیا ابزار برای من کاربردی می‌باشد؟ آیا ابزار به درد تحقیق سئو سایتم میخوره؟ اگر جواب بلهههههههه میباشد خب بروووووو سراغش دیگه پندار نداره، به عنوان مثال درنگ کردی با پولی که تو میدی طرف فئودال میشه؟ تو نگران سرمایه دار شدن طرف هستی یا نگران تارنما خودت؟‌ 🤔
بایستی نگران رقیبت باشی که از تو جلو زده و داره از این ابزارهای خوب بهینه سازی به کارگیری میکنه. رقیب داره جلو میزنه و وب سایت ما داره درجا میزنه به خاطر خطاها در تصمیم گیری‌ها.
برخی از این ابزارها بدون‌پول هستن و بعضی دارای هزینه (غیر مجانی) هستند، در‌این نوشته‌ی‌علمی تلاش شده هر دو نوع رو بگم، اما هدف اساسی ما این بوده که بیشتر ابزارهای معتبر و بسیار موثر، معرفی کنیم، ابزارهای سئویی که خودم به کار گیری می‌کنم و برام کاربردی میباشد و رایگانه صرفا برای گوگل است و هیچ شرکت دیگه ای نمیتونه ابزار عالی، بدون پول و کاربردی انتشار بده ایجاد کرد ابزار و نگه‌داری ابزار برای صاحبان اونا هزینه بر میباشد.
دقت داشته باش که گوگل شیدا چشم و ابروی ما نیست و از طریق همین موتور جستجو هر روز بالای میلیون ها دلار پول جارو می‌کنه. یادمه تا قبل از این یک آمار خوندم که گوگل سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومن پول از طریق ادز گوگل در جمهوری اسلامی ایران سود داشته. منم این مقدار سود رو داشتم هزار تا ابزار بدون پول با کیفیت سئویی درست می کردم 😁

پس منفعت این شد: به جای فکرهای اضافه به این پندار کنم که آیا ابزار پولی سئو یا بدون‌پول بهینه سازی به درد تارنما و حصول و کارم میخوره یا نه در حالتی‌که جواب بله است و ابزار رایگان است که خب هیچ استفاده می‌کنم اما در صورتی‌که پولی است به طبع می‌خرم و ازش نهایت استعمال می برم. اینکه من از یک ابزار درست به کارگیری نمیکنم یعنی کلی پول هدر دادم چون در صورتی استفاده میکردم کلی سود سمتم میومد.

برتری ابزار پولی نسبت به رایگان چیه؟
شاید مهم ترین ویژگی ابزارهای پولی و غیر بدون پول سئو اینکه پولی می باشد، یعنی چی؟ یعنی در صورتی شما ۱۰۰ تا رقیب داری شاید همه شون دارن از سرچ کنسول مثل تو استفاده می‌کنن اما کمتر کسی از این ۱۰۰ تا رفته ابزار پولی خریده و شما می‌تونی جزء اون گروه هایی باشی که با خرید ابزار پولی سئو اطلاعات بیشتر و بهتری کسب می کنی، اطلاعاتی که همگی نمیدونن اما تو میدونی، خب این خودش یعنی توان.

این صحبت هایی که می‌زنم حیث شخصی من می باشد و به این مضمون‌ نیست که همگی می بایست مثل من اندیشه کنن و یا من دارم درست میگم، من تنها دارم عملکرد می‌کنم نظرم رو به صورت صحیح انتقال بدم تا شما ازش به کار گیری فرمائید، امیدوارم به سخن هام بیشتر فکر کنید.

ابزار سئو ایرانی داریم؟
بله داریم، ابزارهای سئوی ایرانی یک ویژگی بهتر دارن که از اسمش هم معین هست، ایرانی میباشد و برای فارسی لهجه ها درست شده و نقص‌ مهم که در اکثر ابزارها داریم و اونم عدم نگهبانی یا از زبان فارسی هست و یا از لوکیشن ایران و باعث میشه آمارها و بررسی ها و پژوهش سئو وبسایت با نقص‌ رو به رو بشه و حتی خیلی از مشکلات درست نباشه.

معرفی ابزار های سئو براساس دسته بندی ذیل
برای اینکه این معرفی ابزارهای seo برای شما کاربردی باشه اومدیم براساس گروه بندی پایین ابزارها رو تقسیم بندی کردیم تا بتونید سریع‌تر ابزارهای مد نظرخودتون رو پیدا نمائید.

معرفی ابزارهای منتخب خودم (هر روز به کارگیری می‌کنیم)
معرفی ابزارهای seo مخصوص وردپرس ها
معرفی ابزارهای خوب کلیه منظوره
معرفی ابزارمخصوص سرعت سایت
معرفی سایر ابزارهای سئو رایگان
یک نکته بی آلایش درباره استراتژی seo
یک نکته کلی هم بگم، من خودم برای انتخاب استراتژی سئوی یک کاسب و شغل اولیه نحوه بیشتر از ابزارهایی به کارگیری می‌کنم که مربوط به لغات کلیدی می باشد، از ابزارهای ردیاب لغات (در حجم بالایی از لغت ها مشخص و معلوم میکنن که سکو شما در موتور جستجو چی است) گرفته تا تفحص کلمات کلیدی چون سایت رو برای شرکت نمیزنیم که، یا سایت رو برای شرکت بهینه سازی نمی کنیم که، وبسایت می زنیم و seo میکنیم برای کاربران. پس می بایست ببینیم این کاربران چی در موتورهای جستجو مثل گوگل سرچ می‌کنن.
خیلی از این سرچ‌ها همین لغات کلیدی میباشد.

واضح‌تر بخوام بگم اینکه من اولیه فعالیت نمیرم سراغ ابزارهای بک‌پیوند و یا GTmetrix و یا … اولیه ابزارهای مربوط به کلمه ها کلیدی و آنگاه سراغ سایر ابزارها میرم.

معرفی ابزارهای منتخب خودم (هر روز استعمال می‌کنیم)
Mizfa.Tools 💎
قدیم برای خودمون یک ابزار عالی نوشته بودیم و پروژه‌های سئومون رو با این ابزار پیش می‌بردیم. فایده این پروژه های seo چی شده؟ نمونه کارهای سئو که داریم. فعلا این ابزار رو عمومی کردیم و سایر دوستان هم می‌تونن ازش به کارگیری کنن.
ابزار بهینه سازی تولز یک ابزار قادر توی مشاجره رسیدگی و رسیدگی عبارات کلیدی وب سایت شما و رقبا است، شما می‌تونی به یاری ابزار ایرانی تولز بالای ۲ هزار کلمه و واژه کلیدی رو توی کمتر از ۳۰ دقیقه به روزرسانی کنی و متوجه بشی توی کدوم واژه مرتبه داری و رقیب تو کجاها رتبه داره و بیای مقایسه کنی.


مورد ها غیر افزونه برای یاری به سئو وردپرس
برای نمایش عکس در سایز گرانقدر کلیک کن
به کمک ابزار بالا می‌تونی مشکلات و ایراداتی که ممکنه تو نتیجه ها گوگل داشته باشی مثل نقص‌ کنیبالیزیشن رو متوجه بشی. نزدیک به ۱۰۰ امکان داره و پیشنهاد میشه به طبع نسخه رایگانش رو پژوهش فرمایید.

یک بخش بسیار جذاب دیگه ابزار تولز تحقیق وب سایت و پژوهش سئویی وبسایت شما هست، ابزار کاوش در تولز میاد دونه دونه صفحات شما رو به حساب آوردن میکنه و در صورتی‌که نقص‌ سئویی داشته باشید به سادگی به شما می‌گه.

ویدئو ذیل معرفی همه امکانات ابزار تولز می‌باشد:

نمایشگر کلیپ
00:00
01:50


چشم 👀
شاید باورت نشه اما به هیچ عنوان شوخی ندارم، چشم انسان رو من خیلی کارکشته می‌دونم و نسبتاً اکثر ایرادها و مشکلات رو با همین چشم خودم تفحص می کنم.
ابزاری که تمامی داریم البته کمتر به کارگیری می کنیم، اعتنا بالا و در سود تمرکز بهتر در کنار تجارب بالا منجر میشه ابزار چشم بشه یک کدام از کار کشته‌ترین ابزارهایی که تا اکنون داشتی. ابزاری که نیاز نیست زمانی می‌خوای ازش به کار گیری کنی پشت لپ‌تاپ باشی.
پس برای تقویت این ابزار باید عملکرد کنی تجربیات‌ات رو بالا ببری و همینطور سعی کن مثل بقیه صرفا به عنوان بازدید کننده وارد یک وبسایت نشی و به عنوان یک تحلیلگر seo بیای وبسایت رو تحقیق کنی.
چشم باز توان دارای تخصص seo رو نشون میده و اونو از دیگر متمایز می‌کنه.
Search Console
جزء یکی بهترین ابزارهای گوگل برای seo هست و ما فراگیری سرچ کنسول رو به صورت ۰ تا ۱۰۰ درج کردیم و سفارش میکنم پژوهش کنید.
من نسبتاً هر روز باطن ابزار سرچ کنسول هستم و حالت بهینه سازی تارنما‌ها و پروژه‌های سئومو مطالعه می‌کنم. تنها یک نکته رو اضافه کنم که اسم قدیم سرچ کنسول هست: وبمستر تولز و در شرایطی که جایی این اسم رو دیدید بدونید یکی هستن.
آقای سئوکار چنانچه پروژه داری و داری سئوش رو انجام میدی به نظر من وظیفه داری هر روز سرچ کنسول رو استیناف کنی و آن‌گاه اخر هر هفته به صاحب کار از طریق سرچ کنسول و تولز گزارش بفرستی. در حالتی‌که این کار کردی دیگه موردنیاز نیست همش دنبال پروژه بگردی، مثل من و خیلی از عزیزان دیگه ۵ تا پروژه مثلا می گیری و سال‌ها همینا رو ادامه میدی.
ezgif.com
یک ابزار بهتر و همه کاره برای فرمت‌های gif میباشد، برای تبدیل video به gif ، بهینه سازی عکس های متحرک gif به طور فوق العاده با تهیه و تنظیم کیفیت، تغییر و تحول سایز و هر انچه که برای یک فایل gif لازمه این تارنما داره.
من خودم بیشتر برای سئو تصاویر متحرک و تبدیل عکس‌ها به webp ازش به کارگیری میکنم.
اطلاعت بیشتر خواستید بهینه سازی عکس بخونید.
افزونه وردپرس لایت اسپید (LiteSpeed)
یکی بهترین افزونه ها برای بهبود و بهینه سازی سرعت سایت های وردپرسی می‌باشد، من خیلی درباره این افزونه پژوهش کردم و نسبتاً می‌تونم بگم به صورت خیلی ماهر فعالیت با این افزونه رو بلدم و می‌تونم تارنما‌ها رو خیلی وارفته با این افزونه افزایش سرعت بدم.
برای همین مجال افزایش سرعت وب سایت وردپرسی برگزار کردم و عمل با این افزونه رو یاد دادم.
اکستنشن کروم سئو META in 1 CLICK
یک ابزار کوچیک و ساده برای کروم است ولی وقتم رو خیلی زیاد صرفه‌جویی میکنه و بهم امداد می‌کنه تا کارها رو خیلی سریع‌تر در بهینه سازی انجام بدم و باگ‌ها رو بهتر پیدا کنم. لینکش اینجا میباشد.
البته به قول یکی از دانشجو یان اظهار‌کرد شما انقدر اکستنشن دارید که باید براش فرصت برگزار فرمایید، موقتا من کارایی کردم در طول تجارب متخصصین بهینه سازی درباره تمامی اکستنشن‌های کرومی که دارم نزدیک به ۵۰ تا می باشد سخن کنم.
اکستنشن کروم IP Address and Domain Information
این ابزار کوچیک هم بسیار کاربردی میباشد و به شما یاری می‌تونه تا دقت بشید رقبای شما و یا وبسایت‌هایی که سرعت خیر از لحاظ شما دارن از چه هاستی و در چه کشوری میزبانی میشن. برای به کار گیری از این ابزار بسیار کاربردی روی این پیوند کلیک نمایید.
سایت uptimerobot.com
یک وبسایت بهتر برای تفحص شرایط سرور شما، یعنی هر ۵ دقیقه یک بار این وب سایت میاد وب سایت شما رو محاسبه میکنه و ببینه آیا Up است یا Down شده؟ یعنی آیا سرور وب سایت شما فعالیت میکنه یا شغل نمیکنه و در صورتیکه عمل نکنه یعنی خوابیده باشه (در اصل میگن Down) به شما سریع پست الکترونیک میزنه. توصیه می‌کنم قطعا از این وبسایت خوب استعمال کنید.
در ضمن تا ۵۰ وب سایت می‌تونید مجانی اضافه کنید اما در نسخه رایگان هر ۵ دقیقه یک بار تفحص میکنه در نسخه‌های پولی ثانیه‌ای تحقیق می‌کنه.
معرفی ابزارهای سئو منحصر به فرد وردپرس ها
افزونه Yoast بهینه سازی – یواست سئو
افزونه خیلی نه میباشد و به لحاظ من خوب از افزونه Rank Math می باشد با این موقتی نصب افزونه به تنهایی کفاف نمی دهد. شاید به این دلیل این افزونه محبوب من شده که دیگه انقدر در وب سایت‌های متعدد کانفیگش کردم الان می‌تونم از این افزونه در راستای بهبود سئوی سایتم به نه استفاده کنم.
وگرنه شما این ابزار رو نصب کنید البته به نه کانفیگ نکنید شاید فایده عکس بده، افزونه یواست نصب کردی عوض اینکه بهت تو seo یاری کنه منجر شده سئوی سایتت بدتر بشه نه این خیال و خاطر که افزونه کردی بدین خاطر که تو بد کانفیگ کردی.
اعتنا داشته باشید که برای موتورهای جستجو فرقی نداره شما چه افزونه‌ای نصب می کنید، تنها چیزی براشون مهم می باشد اینکه شما بتونید خروجی خوب بگیرید.
افزونه Redirection
افزونه بالا برای ریدایرکت کردن آدرس‌ها هست، این ابزار وردپرس هم رایگانه. شاید بگی خود یواست یا Yoast بخشی برای ریدارکت داره، اما من می بایست بگم اون قسمت پولی است و چون خرید دلاری و قانونی تو کشور ایران مشقت بار می باشد از نسخه رایگانش به کارگیری می کنم و از این وب سایت‌هایی که دارن دزدی و غیرقانونی افزونه یواست رو می‌فروشن به کارگیری نمیکنم.
با این در حال حاضر ریدایرکت ۳۰۱ تا انواع ریدایرکت مثل ۴۱۰ و برای حل یک سری ارور ۴۰۴ عملکرد میکنم از این افزونه خیلی عالی استعمال کنم.
البته خیلی‌ها از این ابزارها در راستای سئو بد به کارگیری می‌کنن از جمله دربین تمامی آدرس‌های ۴۰۴ ریدایرکت میکنن به کاغذ اصلی که اشتباه میباشد، فعلا در شرایطی‌که خواستی اطلاعات بیشتری دربارش بدونی نوشته ی علمی افزونه‌های ریدایرکت وردپرس رو بخون اونجا ۹ تا از بهترین افزونه‌های ریدایرکت رو معرفی کردم.
افزونه وردپرس لایت اسپید (LiteSpeed)
یکی‌از بهترین افزونه ها برای بهبود و بهینه سازی سرعت تارنما های وردپرسی است، من خیلی درباره این افزونه پژوهش کردم و نسبتاً می‌تونم بگم به صورت خیلی ماهر فعالیت با این افزونه رو بلدم و می‌تونم وب سایت‌ها رو خیلی وا رفته با این افزونه افزایش سرعت بدم.
برای همین زمان ارتقا سرعت وبسایت وردپرسی برگزار کردم و شغل با این افزونه رو خیال دادم.
افزونه AMP for WP
افزونه AMP امداد می‌کنه تا سرعت در گوشی بالا بره و صفحه های به شدت سبک بشن. هر چندین قبول دارم نصب این افزونه دردسرهای زیادی هم داره و باید به نه کانفیگ بشه و همینطور باید به خطاهایی که صورت میده و درون این افزونه هم میباشد توجه کنیم البته سرعت بالا قیمت این همه دردسرها رو داره.
ما در خدمات سرعت سایت در‌صورتی‌که احساس کنیم یک سایت نیاز داره AMP براشون فعال میکنیم.
در صورتی‌که خواستی دربارهAMP اطلاعات بیشتری بدونی علی یک نوشته‌علمی عالی نوشته، مقاله AMP چیست و چطور فعال کنیم بخون.
اما AMP به لحاظ من به درد هر بیزینسی نمیخوره و می بایست ببینیم اون استحصال‌وکار چی می‌باشد و کاربر‌های مقصود ما چه اشخاصی می‌باشند و همینطور ما چقدر دارایی و چه نیروی انسانی داریم. تمامی اینا به حیث من در یک شرکت گرانقدر دخیل میباشند تا بشه جواب این سوال بخشید: AMP داشته باشیم یا نه؟
درصورتی که خواستی اطلاعات بیشتری درباره افزونه های سئو وردپرس بدونی پیشنهاد می‌کنم مطلقا نوشته‌علمی ۱۵ افزونه بلندتر seo وردپرس بخون، همینطور کلی کامنت داره به دردت میخوره.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 391
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 17
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 11
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 96
  • بازدید ماه : 273
  • بازدید سال : 2367
  • بازدید کلی : 7324
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه